Handelsvirksomhed, håndværker eller konsulent? Få styr på bogføringen med ekstern bogholder!
Er du en virksomhed indenfor handel, håndværk eller konsulent branchen, er der megen bogføring forbundet med din drift og virksomhed, som du kan vælge at udlicitere til et eksternt bogholderfirma. Her ser vi nærmere på, hvad dette kan gøre for dig og din virksomhed, og er du herefter interesseret i at vide mere, så læs mere her.
Digitalisering bliver et krav
Der er måske mange virksomheder, som ikke er opdateret på den nyeste lovgivning indenfor bogføring, og her er det godt og relevant at vide, at der træder en ny lovgivning i kraft pr. 1 januar 2024. Den vil indeholde kravet om, at alle danske virksomheder skal have digital bogføring, hvilket indebærer, at alle fakturaer, bilag og andre dokumenter skal digitaliseres. Dette er meget vigtigt at vide en del om, hvis du bogfører selv eller har en intern bogholder i dit firma, ligesom det også kan være en stor fordel at få et eksternt firma til at gøre det for dig, fordi de har alle de relevante digitale bogføringssystemer ved hånden som bogføringsredskab.
Digitale bogføringssystemer
Når du hyrer et eksternt bogholderfirma til at varetage din bogføring som håndværker, indenfor handel eller som konsulent, kan du være sikker på, at de arbejder med alle de nyeste og mest effektive digitale bogføringssystemer med alt fra inkasso til lønudbetaling og indberetning af moms til Skat. Hermed får du et opdateret bogføringssystem, som også lever op til de nye lovkrav om digital bogføring, som træder i kraft i 2024. Det kan give megen ro i maven, når man ved, at man opretholder lovgivningen, ligesom alle bogføringsemner er struktureret og up to date.
Nemme og effektive løsninger som handelsfirma
Når du vælger et eksternt bogholderfirma, kan du forvente en række ydelser, der gør det lettere for dig at være virksomhed. For eksempel kan det indeholde, at du som handelsvirksomhed ved, at leverandørfakturaerne godkendes på nemmeste vis af de kunder, der har bestilt dine varer. Det kan også indebære, at når du er på farten, kan du samtidig godkende betalingen af dine leverandører. Det indebærer også, at dine medarbejdere har nem adgang til og mulighed for brug af firmakort eller når de har udlæg for udgifter. Der er også automatisk rykning af dine kunder på daglig basis.
Brugbare løsninger som konsulent
Når du arbejder som konsulent, kan der gå meget tid med at fakturere dine kunder og holde styr på, om de har modtaget fakturaen og om de har betalt den. Her hos os bliver dine kunder automatisk faktureret, så du ikke behøver at beskæftige dig med det. Derudover kan du godkende fakturaer fra leverandører, mens du er på farten, på din mobiltelefon. Det gør, at du ikke behøver at sidde foran computeren på din pind, før du kan foretage dig noget vedrørende din økonomi. Herudover kan dine medarbejdere nemt bruge et firmakort.
Styr på Skat og e-boks som håndværker
Når du som håndværker får ekstern hjælp til bogholderiet, er der hjælp til at få læst alle beskeder i e-boks, ligesom alt vedrørende moms indberetning til Skat bliver gjort i rette tid.